آموزشگاه خلباني گلايدر نيشابور

 

 اولين آموزشگاه خلباني گلايدر كشور ايران در سال 1344 در دوشان تپه تهران راه اندازي شد و شعبه هاي آن در سال هاي بعد در شيراز، اهواز، اصفهان، مشهد و كرمانشاه آغاز به كار نمودند و در سال های اخیر تنها سه مركز در تهران، شيراز و نيشابور به طور فعال به آموزش مهارت هاي هوانوردي در این رشته مي پرداخته اند. آموزشگاه گلايدر نيشابور در مجاورت اردوگاه بين المللي شهيد رجايي ( باغرود ) از سال 1371 فعاليت خود را به طور پاره وقت آغاز نمود و از سال 1376 به طور تمام وقت و در تمام فصول سال به ارائه خدمات آموزشي اقدام نوده است. در سال های اخیر نیز گاهی این مرکز به دلایل متعدد تعطیل و مجدد بازگشایی می شده است.

باند پروازي اين آموزشگاه به دليل استقرار در مخروط افكنه هاي ارتفاعات بينالود، برخورداري از محيط و آب و هواي كوهستاني و نيز به سبب عدم ورود گلايدرهاي مركز در حريم هوايي سازمان هواپيمايي كشوري، از جمله آموزشگاه هاي كم نظير به لحاظ موقعيت جغرافيايي و طبيعي مي باشد و از پيشرفته ترين هواپيماهاي گلايدر براي پروازهاي آموزشي و تفريحي سود مي جويد كه ساخت كشور چك و با قابليت پروازي بسيار بالا در سراسر دنيا مي باشند.

آموزشگاه خلباني نيشابور تا سال 1397 در راستاي ترويج فرهنگ هوانوردي، آمادگي داشت تا در رشته هاي ساخت هواپيماي مدل، بالن، پاراگلايدر و . . به ارائه خدمات بپردازد اما اکنون به دلایل متعدد به طور موقت غیرفعال شده است.

ورود به پورتال

امامزاده محمد محروق

جغرافیای روستایی میان جلگه

بانو مریم اسلامی

فهرست