بانو مریم اسلامی

شاعران معاصر نیشابور

بانو مریم اسلامی 

مریم اسلامی، کارشناس ارشد زبان‌و‌ادبیات‌فارسی، داستان‌نویس، شاعر کودک‌و‌نوجوان و متولد سال ۱۳۵۵ در نیشابور است؛ بانو اسلامی عضو «انجمن نویسندگان کودک‌و‌نوجوان ایران» است و برخی آثار او برگزیدهٔ جایزه ادبی پروین اعتصامی، نشان ماهی سیاه کوچولو، جشنواره کتاب رشد، سه دوره جشنواره شعر فجر و…. بوده و همچنین سوابقی مانند داور جوایز ادبی: قلم زرین، رشد، کتاب سال کانون پرورش فکری کودک‌و‌نوجوان و…. و دبیر مجله‌ رشد_کودک از سال ۱۳۹۷ تاکنون را در کارنامه خود دارد.

بانو اسلامی در حدود ‌100 عنوان اثر، شامل شعر و قصه برای کودک و نوجوان و بزرگسال به تالیف رسانده که از این تعداد کتاب‌هایی چون دامادی آقا کلاغه، سنجاب کم‌حواس، نامه‌ات همین‌الان رسید، خداحافظی در خیابان پاییز، صدای بال لک‌لک‌ها و . . . مشهورترند. برخی از آثار او جوایز و افتخاراتی نظیر کتاب برگزیده سال و کتاب برگزیده جشنواره بین‌المللی شعر فجر را به خود اختصاص داده‌اند. مریم اسلامی دومین شاعر برگزیده‌ی پنجمین جشنواره شعر فجر در حوزه کودک و نوجوان است.

مریم اسلامی علاوه بر شعرگویی و قصه‌گویی، در دیگر عرصه‌های شعر و ادب نیز فعالیت داشته و دارد. عضویت در شورای بررسی کتاب در کمیته کتاب، عضویت در شورای کارشناسی شعر نوجوان امروز، عضویت  در کارگروه تحقیقات و ارزیابی کتاب و سرگرمی در کانون پرورش فکری، دبیری شعر مجله‌ی سروش خردسال و عضویت در هیات تحریریه مجله رشد نوآموز از آن جمله است. مریم اسلامی علاوه بر این، داوری چندین جشنواره بین‌المللی و ملی شعر را نیز بر عهده داشته است.

فهرست