اردوگاه بین المللی شهید رجایی ( باغرود )

اين اردوگاه در 12 كيلومتري شمال شهر نيشابور و در دامنه هاي جنوبي ارتفاعات بينالود واقع شده كه از جانب شرق به روستاي دربهشت و از غرب به روستاي رود محدود و ارتفاع متوسط آن از سطح دريا 1460 متر مي باشد. اردوگاه باغرود در سال 1344 راه اندازي و از همان ابتدا در اختيار سازمان پيشاهنگي سابق قرار گرفت. هم اكنون باغرود يكي از قديمي ترين و مطرح ترين اردوگاه هاي كشور است كه زير نظر اداره كل فعاليت هاي دانش آموزي قرار داشته و مساحت آن معادل 1130 هكتار مي باشد.

در اردوگاه باغرود علاوه بر تپه هاي زيبا، سد كوچك و بزرگ، رودخانه، باغات، درياچه هاي پرورش ماهي، كمپ هاي استقرار، فضاي سبز دلپذير و آب نماها و تأسيسات اردويي و نيز امكانات و خدمات ذيل نیز وجود دارد:

   ـ مراكز فرهنگي: نمازخانه، كتابخانه، سينما، رصدخانه و . .

   ـ امكانات تفريحي و ورزشي: ميادين ورزشي، امكانات كوهنوردي، استخر شنا، درياچه قايقراني و باند گلايدر (هواپيماي آموزشي) و. .

   ـ امكانات رفاهي: سكوهاي استقرار با ظرفيت روزانه 4000 نفر ميهمان، سلف سرويس با ظرفيت پذيرش و سرويس دهي5000  نفر به طور متحرك، ميهمان سرا، سالن و خوابگاه، ويلا، درمانگاه و . .

علاوه بر موقعیت طبیعی کم نظیر و خدمات مناسب اسکان و رفاهی اردوگاه باغرود، این اردوگاه به دلیل همجواری با مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) می تواند به عنوان میقات زیارت بارگاه رضوی برای جوانان و نوجوان دانش آموز مطرح گردد.

ورود به پورتال

امامزاده محمد محروق

جغرافیای روستایی میان جلگه

بانو مریم اسلامی

فهرست