هنرمندان تئاتر و سینمای نیشابور

هنرمندان تئاتر و سینمای نیشابور

اگر از جایگاه و اهمیت تاریخی فرهنگ شهر نیشابور در گذشته بگذریم، امروزه درخشش این فرهنگ شهر در فعالیت های فرهنگی با معیارها و شاخص های مشخص و قابل اندازه گیری به اثبات رسیده است. وجود فیلمسازان و کارگردانان مطرح سینما و تئاتر و آثار منتشر شده توسط آنها و کمیت و کیفیت آثار سینمایی و تئاترهای بر روی صحنه آنها یکی از مهمترین این شاخص ها قلمداد می گردد که همگی بر وجود ظرفیت های کم نظیر هنری و نمایشی در این منطقه دلالت دارند و البته بخشی از این توانمندی ها به طور خلاصه تقدیم شده اند.

در ادامه تلاش شده به طور مختصر فعالان این حوزه را معرفی نماییم و با عنایت به اینکه ممکن است برخی داده ها و اطلاعات ذکر شده از هنرمندان نیشابور کامل نباشند و نیاز به روزآوری داشته باشند، از نویسندگان و مترجمین همشهری خواهشمندیم با ارسال آخرین اطلاعات خود و همچنین دیدگاه و نظرات ارزنده شان، ما را در ارائه اطلاعات تکمیلی و دقیق یاری نمایند.

  • علی جهان تیغ  کارگردان و بازیگر توانمند تئاتر 

استاد جهان تیغ متولد  ۱۳۴۶ در نیشابور است که اکنون فرهنگی بازنشسته بوده و سابقه فعالیت در رشته های: بازیگری؛ کارگردانی؛ نویسندگی تئاتر و مجری برنامه های هنری و خطاطی و نقاشی دارند. شروع فعالیت حرفه ای ایشان از سال۱۳۶۰ بوده و در جشنواره های مختلف دانش آموزی، دانشجوی؛ آزاد و فجر و…. شرکت داشته اند. مؤسس گروه فرهنگی هنری مهرهامون آریایی از سال ۱۳۷۹ هستند و اجرای ۳۴ کار عمومی نمایشهای مختلف جهت شهروندان نیشابور را در کارنامه خود دارند.

  • آثار:

نمایش های مختلفی ازجمله: رضا موتوری، مجنون آباد، طلعت،محرم هنوز زنده است، آرزو های راه راه، اعترافاتی درباره زنان، اعترافات مرد مرده، اسم شب، من امشب خواستگار دارم و…

  • محسن مسعودی فر

همشهریان گرامی خواهشمند است چنانچه مطالب خلاصه شده و قابل ذکر یا تصاویری از مشاهیر ذکر شده در اختیار دارید، به منظور غنی سازی پورتال با ما به اشتراک بگذارید و نظرات ارزنده تان را جهت بهبود خدمات علمی پورتال ارسال نمایید.

نام و نام خانوادگی
این فیلد را پر کنید
ایمیل
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تلفن همراه
این فیلد را پر کنید
پیشنهادات 405
این فیلد را پر کنید
نظرات تخصصی
این فیلد را پر کنید

بارگزاری فایل




فهرست