مسجد و دهكده چوبين نيشابور

مسجد و دهكده چوبين نيشابور كه اكنون به يكي از قطب های گردشگری  و سياحتي منطقه و استان تبديل شده است، يكي از دهكده هاي كم نظير اكولوژيكي در ايران و حتي در خاورميانه به شمار مي آيد. طراحي و ساخت اين مسجد و دهكده زيبا به همت مرحوم مهندس حميد مجتهدی بوده و مقر آن در 13 كيلومتری جنوب شرقي شهر نيشابور و 7 كيلومتری شرق آرامگاه فضل بن شاذان  واقع شده است.

 ساخت مسجد از سال 1378 آغاز و طي دو سال اجرايي گرديد. مسجد با كتيبه ها و تزئينات نمای داخلي و خارجي آن به طور كامل از چوب درختان محلي نظير انواع كاج ها، اشن، سپيدار، گردو، زبان گنجشك، گيلاس و. . به وزن تقريبي 40 تن و مقاوم به زلزله ساخته شده است. 

موزه، كتابخانه، رستوران و تعدادی فروشگاه، آلاچيق و سوئيت جهت اقامت و ارائه خدمات به مسافران در مراحل بعدی به مجموعه اضافه گرديد كه در مجموع تمام يا بخش اعظم آنها از چوب و مصالح محلي و متناسب با بنای اصلي مسجد چوبي طراحي و از نمای بسيار زيبايي برخوردار مي باشند.

بنای مسكوني مرحوم مجتهدی نيز در بخش غربی مسجد و با چوب طراحي و ساخته است كه با توجه به فضای سبز اطراف آن جلوه كلبه های زيبای جنگل های شمال را در ذهن تداعي مي نمايد.

ستارگان شهید و ایثارگر نیشابور

جغرافياي شهرهای بار، چکنه و عشق آباد

جغرافیای شهری نیشابور

جغرافياي شهر فیروزه

فهرست